Skip to main content
Search
Search This Blog
Leegoonz game Developer blog.
Visual strategy development lab Technical Art Director. Now working atAllegorithmic.
페이지
Home
About Leegoonz
LEEGOONZ.COM
ADVANCED SHADER DOT COM
More…
ADVANCED SHADER FACEBOOK COMMUNITY
Substance user group in korea
Home
About Leegoonz
LEEGOONZ.COM
ADVANCED SHADER DOT COM
ADVANCED SHADER FACEBOOK COMMUNITY
Substance user group in korea
Home
About Leegoonz
LEEGOONZ.COM
ADVANCED SHADER DOT COM
ADVANCED SHADER FACEBOOK COMMUNITY
Substance user group in korea
Share
Get link
Facebook
X
Pinterest
Email
Other Apps
Labels
programming
October 30, 2011
포인터 기초.~
#include <iostream> #define MAX 3 using namespace std; struct tagGirl { char Name[128]; int Body; int Face; }; void main() { tagGirl Girl1 = {"A" , 100 , 10}; tagGirl Girl2; Girl2=Girl1; cout<<Girl1.Name<<"\t"<<Girl1.Body<<"\t"<<Girl1.Face<<endl; cout<<Girl2.Name<<"\t"<<Girl2.Body<<"\t"<<Girl2.Face<<endl; ///////////////////////////////////////////////////////////////포인터 시작 short Num = 10; short* pNum = &Num; short** ppNum = &pNum; cout<<&Num<<endl; //Num 의 주소 cout<<pNum<<endl; //pNum 의 값(Num 의 주소) cout<<Num<<endl; //Num 의 값 cout<<*pNum<<endl; //pNum(Num 의 주소)의 값이 가리키는 값 cout<<&pNum<<endl; //pNum 의 주소 cout<<ppNum<<endl; //ppNum 의 값(pNum의 주소) cout<<*ppNum<<endl; //ppNum 이 가리키는 값(Num의 주소) cout<<**ppNum<<endl<<endl<<endl<<endl; //ppNum의 값이 가리키고 있는 값(&pNum)이 가리키고 있는 값*(&Num)이 가리키고 있는 값(Num의 값) cout<<sizeof(int*)<<endl; cout<<sizeof(char*)<<endl; cout<<sizeof(double*)<<endl; cout<<sizeof(bool*)<<endl<<endl<<endl<<endl<<endl; ////////////////////////////////////////////////////////////////포인터 끝 int i = 0x12345678; char* pc = (char*)&i; cout << hex; cout << "*pc= " << (int) *pc << endl; return; }
Game Developer Leegoon copyright all right reserved since 2010.
Comments
Popular Posts
December 14, 2013
AO with Gamma Control for Matcap bump Unlit shader
May 05, 2012
유니티 기본 스플레시 이미지 없애고 커스텀 스플레시 이미지 사용 하여 앱 인트로 제작 하기.
Comments
Post a Comment
덧글쓰기 기능 있는거 아시죠? ㅋㅋ