Siggraph 2012 talk – Shadows in Games, Practical considerations

Siggraph 2012 talk – Shadows in Games, Practical considerations


In August I participated in the Efficient Real-Time Shadows course. I talked about the practical shadow tricks and techniques used in the current AAA games such as Killzone 3, inFamous 2, Far Cry 3, God Of War 3, Two Worlds 2 and Little Big Planet 2.

<Original Post : http://www.dimension3.sk/2012/09/siggraph-2012-talk-shadows-in-games-practical-considerations/ >

여러 게임들에서 사용 하는 쉐도우 알고리즘을 잘 설명 해 놨습니다.

킬존 3 에서 지버퍼에 사전정의 쉐도우 맵 데이터를 함께 집어 넣고 처리 하는 아이디어는 인상적이네요.

갓오브 워의 쉐도우 내용을 보니 이번 유니티 모바일 쉐도우가 대략 이런 식이 아닌가 싶습니다.

어지 됬든 포워드 렌더링 기반에서 스크린 스페이스 쉐도우 라면 결국 지버퍼는 필수라는 것이죠.

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